Thursday, April 7, 2011

Pengkritik Bebas!

Erm, okehh.. Everyone has their own preferences..

Kalau dulu-dulu masa AF start ni, kawan-kawan aku memasing ada calon diorang sendiri.. Ada yang minat Felix, ada yang minat Mawi... And mulalah tu bergaduh dengan kawan bila si kawan mengejek artis kegemarannya..Huhh.. Hahh, itu cerita artis.. Kalau mak-mak kita pulak, sebok pilih kain.. Kain 1 Malaysia la, kain Mahir Zain la(ehh,wujud ke?) kain ini la kain itu lah.. Huhh,, bila orang tu pakai kain tu, ada di antara mak-mak ni akan cakap, hodohnya kain c Bedah tu..  takde kelash langsung..
errr, ramai lagi ke orang tengok AF?? Ngaku cepat!


errr, ni kain maher zain.. ari tu kain mawi,kain 1 malaysia.. ada-ada je nama kan??


Lain pulak ceritanya kalau lelaki.. Aku minat Chelsea! Aku minat Liverpool! Aku minat MUFC! huhhh.. memasing ada pasukan febret dia sendiri.. Kalau Chelsea kalah,, adalah member aku yang post dekat Facebook, Chelshit.!Wadepak.! Kalau Liverpool menang, u'll never walk alone la.. Bila Torres pindah Chelsea, Chelshit jugak.. Huhh,, memasing ada team dia.. Kalau Chelsea kalah, hah!! amek kau!! MUFC fan kutuk berabes!! Kritik cara permainan Chelsea macam taik... pergghhhhh!! Amek kaw kaw!! (oh ya, chelsea dengan Liverpool datang July nanti,hihi)

hah!! pilih mana yang ko nak!!!!


Kalau pompuan pulak, masing-masing ada preferences diorang sendiri.. Klau c Temmah kapel dengan budak kos pertanian( macam kos aku nih hah!) Mulalah c Minah cakap, ape lah c Temmah nih,, budak tu dia nak jadikan kapel, takde kelas langsung! Seswai jadiw tukang kebun ai jewww..Eww.. Tengok boipren ai., budak MASSCOMM, bergaya macam Adam Lambert okeyhh! Bukan macam bopiren c Temmah tuh, takdew kelash! eewwwwww..
kalau ko kawen dengan budak pertanian macam ni la nanti muka laki ko Temmah!


Kalau dengar lagu pulak, huhh,, Si Jabit dengar lagu K-POP?, ewwww, apelah c Jabit nih, ada ke patut dengar lagu K-POP! Lagu pondan! Awok layan lagu soley-soley jewww, bilang c Usop Wilcha.. Lain pulak ceritanya c Abi Hurairah dengan c Husin.. Abi Hurairah lagu hindi dowh! Mulalah c Husin ni cakap, ape kelas!! Aku layan lagu Wings  Search okehh! ROCCCCKKKKKK.!!! Ya tuan tuan dan puan puan, suka sangat c Husin ni mengkritik... dia tataw ka Search tu pakai lambang Illuminati.
soley soleyyyyyyy...hihihih

"Awok layan lagu KPOP la tok ketua" kata Pak Jabit..

Hahaha,begitu la gamaknya.. Dari yang memanjang aku cerita kat atas tu, sebenarnya aku nak cakap yang setiap orang ada preferences diorang memasing.. Macam aku, aku suka lagu selow,selow, lagu RnB layan, semua layang except hardcore music.. As for example,one day, dekat bilik, kau dengar lagu c Siti Nurhaliza( lagu nirmala dengan lagu noraniza idris pulak tu) and then roomate engakau pun kondem kau, ape nih bro, apa kelas layan lagu siti, orang layan la lagu Rossa..  Err,, hello?? Sukati aku la dengar lagu Siti, bukan telinga kau pun! Nak kritik-kritik orang, diri sendiri layan lagu Rossa.. Mengkritik pun biar berilmu ok?!

hah! amek kaw! Mana ko nak?? Siti? Rossa??

Errr,, yeahh ,setiap orang ada lagu febret diorang, genre filem kegemaran diorang... And walaupun diorang punya preferences itu sangat-sangatlah bertentangan dengan taste kitorang, tapi siapalah kita nak kondem diorang kan??! Kita ni sama-sama manusia.. Kata lecturrer aku MANUSIA berasal dari perkataan Sanskrit, MANUSYA.. yang bererti makhluk yang berakal.. Kalau yu tade akal, yu bukan manusia.. Gunakanlah akal anda, fikr secara waras, yeahh,, aku tau korang benci layan cerita dua alam si Dr Rozmey tu, tapi kalau di Usop Wilcha memang minat genre filem yang membosankan tu macamana?? Biarlah dia dengan dunia dia.. Jangan lah kita kondem perasaan dia.. Sampai dia mendera dirinya dengan tangisan dan air mata.hahaha!

cerita paling meletops 2010 sampai dapat 400 ribu juta..! Pergghh.!


Faham dak?? So, moral of this entry, walau macamana pun kita benci sesuatu benda tu ataupun memang tak terfikir dek akal kita yang pendek ni untuk minat benda tu, tapi jangan la kita kondemkan orang yang minat benda tu, kalau nka jadi pengkritik pun, jadilah pengkritik yang berhemah, jaga tatasusila, kita kan MANUSYA yang mempunyai akal,hihihi..okehh?? 

Till then,babai!



p/s: Errr, dulu aku slalu kondem lelaki yang dengar lagu KPOP nih, macam lagu pompuan je,,tapi bila dengar lagu dia, bole tahan jugak,..so, jgn suka kondem orang! Nanti kena diri sendiri baru tau!

20 comments:

saya bukan tomato said...

pelat ek ? MANUSYA ? hihihi ^^'

setiap org ada pendapat masing2 kn.. err ceq peminat MU oke :P

Shazmiey Abdurahman said...

hihihi.tu bahasa sanskrit la tomato.hihihi...

cantekk said...

ha btol2...
masing2 ada ksukaan masing2
tp bese pon lau ada ptandingan ape2 kami suke jadik juri tak btauliah..hihihihhi

Shazmiey Abdurahman said...

hahaha..aku pun kadang-kadang macam tu jugakk.eeh,bukan! selalu!.hahah!

Ainnur Afiffah :) said...

setiap orang ada minat ,pendapat die sendiri kan kan ..



macam politik sekarang lah .mereka bergadoh & kondem sesama mereka yg blainan parti .


eh ,tak lari tajuk kan ?hihihi XD
tetibe cakap sal politik plak .haha .isu HOT ni .ekekeke XD

Shazmiey Abdurahman said...

ainnur: hahha..betul tu la ain.hihihi..dah2 dekat pilihan raya ni.hihi..masing2 ada preferences dia.. tapi kritik2 mengkritik dlm politik ni da xdpt dielakkan :)

Cik Jari said...

aku sokong chelsea sbb ada Lampard.. kesimpulannya: di situ ada lampard,di situ ada aku...haha

erm...betul tuh,kita bebas buat apa yg kita suka n tak perlu fotostet minta org lain..bak kata pepatah urdhu, hati nampak merah berdarah tapi darahnya lain-lain jenis....

TAPIII,
hormatilah sesama manusia...

kalau denga lagu hindi tuh, agak2 la weyh...jangan ar sampai memekakkan telinga jiran sebelah...

renung2kan..

p/s: Pak Jabit??mcm biasa denga je nama tuh...sapekah?

Amirah Yusof said...

kpop best doe.. =)

Shamsuddin Amin said...

btul tu shaz...
masing2 ade pendapat n minat kan..
x der paksaan dlm hal ni...
terlalu subjective...

bak kata kembar aku,
tidor sebantal pon mimpi laen2 kan...
x same pon....^^

Mohd Ridhuan said...

masing2 punye pendapat
masing2 punye perangai...
hehheheh

NURUL NADIAH MAMAT said...

minat solley solley...ahaha...
btw....semua org ada minat....
cuma jgn minat sampai melampaui batas.....

NURUL NADIAH MAMAT said...
This comment has been removed by the author.
arep_lockermonth said...

aku x tahu nk cakap ape!!minat ape ek ???

Shazmiey Abdurahman said...

CJ: Errr,betul! saya setuju!hihih.. ala,pak jabit yg Kak Limah tu..takkan da lupa.haishh..cian pak jabit..ko ni..

Shazmiey Abdurahman said...

amirah: hihi..dulu tak minat kpop nih..tapi sejak 2 hari ni asyik dengar lagu kpop..best jugak.. dgr lagu no other by Suju tu.hihih...seronok.mcm nak menari je..

Shazmiey Abdurahman said...

sham: wahh..ko ada kembar ke?? biar betolllll..seronok ni ada kembar.! jeles ok!

Shazmiey Abdurahman said...

ridhuan: hihi..rambut sama hitam, tapi hati lain2..ye dak ??

Shazmiey Abdurahman said...

nad : hihi..soley2 tu bahasa perancis..mksud dia matahari..hihihi..

Shazmiey Abdurahman said...

areph: hahaha..diam2 je la klu tak taw.hihihi.. :)

NURUL NADIAH MAMAT said...

sebutan dia tu best sgt....ekeke....
kalo ada matahari yg nad mnt yg boleh bg cahaya lam hidup nad lg ok kan....hihi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails