Saturday, March 5, 2011

Light Painting of Canon..

heh..dah pukul 2am..hehe..sebenarnya tadi aku baru je habes maen lightpainting.hehe.. tau tak apa tu lightpainting?? ak pun tau.hehe.encik google kan ada,takkan asyik incik sarepdol a.k.a nama hensem dia incik Sarepdol nak tolong jawabkan kan??

Lightpainting nih kira macam kita melukis la,tapi guna cahaya,bukan guna pensel okehh? Tapi anda perlukan kamera DSLR lah.. Pastu pakai lower suitable aperture,(aku pakai f/8), iso klu bole bgi rendah(iso aku tadi 100), pastu shutter speed ikut suka korang la, nak lama ke nak kejap je(aku tadi pakai shutter 30milisecond )

Huhhh..oleh kerana aku baru first time buat lightpainting nih so memang teruk la hasil dia..Sangat amatur okehh!!Banyak lagi kena imporve nih..hehe.. Kalau otai-otai SLR nampak nih,malunyaaaa..hahaa..Lagipun aku tak pandai nak melukis..cettttt...


Apapun,lihat hasilnya dibawah!! need your kindly honest comment on these photos.haha..


 
hoho..mula2 test dulu..i love you dia kurang menjadi kan??huuhh.pastu background sgt gelaps.

 
hehe..nih lak untuk roomate aku sebab tolong aku set up tadi.hehe


Love is never ugly.hehehe.. love dia tak jelas kan??(sila ignore background dia.hehe)


nih mula-mula nak lukis rama-rama,tengok apa jadi??haha


hehe..nih rama-rama yang menjadi sket je lah.hehe..nieys houri tu nama kawan aku..dia suka dengan rama-rama.heheh..


last but not least..mestilah c kacak lagi hensem kan??incik shazmiey la...hahaha,,sapa lagi..




p/s::hihh..esok ada test lagi,sempat pulak buat lightpainting..apa nak jadi dengan kau nih sarepdolll....sia-sia bapak hantar ko jauh..

10 comments:

tqa said...

naish. tapi gambar blkgnya nda bestttt. tp memang kena gelap2 eh blkg nya? hahahaha. aku xtau apa2 pasal photography cak~~ :p

Anonymous said...

smart la foto2 awak..saye suke..nanti minta ajar awak bole??h

amry said...

cam ner ko buat lighting tu erk? tak namp[ak pulak ko kibarkan lampu dia. Hmmm...peminat rahsia ko mintak tunjuk ajar tu..g ajar dia. kekeke

arep_lockermonth said...

wah! buatkan arepnakbebel satu!! boleh wat header nih!!hehe


after a few days!
EDITING IS FUN!
LETS WATCHES IT! ( jangan gelak )

cantekk said...

wawi....
sanggeh aa....
eh, abis tu caner nk lokis mende2 gitu tu,,,guna pensil kaler ke, lampu neon ke??

Shazmiey Abdurahman said...

tqA:;sebaiknya mo gelap..sebab mo capture tu cahaya kan..ehe..background dia tu bidak ka?? haha..dapur kami bh tu..hahah!!

Shazmiey Abdurahman said...

anon:: pls introduce urself la..bole x??

Shazmiey Abdurahman said...

amry::ohh..main perli plakkk.adoihh..erm..kena set shutter slow..klu kita set shutter slow,dia cuma tangkap benda yang keluar cahaya yang terang je and disebabkan aku punya bju tak keluar cahaya..so tak nampak la.hehe..

Shazmiey Abdurahman said...

areph::nnti.hehe..abg pinjam kemre..next week bru dpt blik..

Shazmiey Abdurahman said...

cantek::tu lukis pakai cahaya hp.. :) kena ada slr camera bru bole buat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails